torsdag 20 augusti 2009

Paif och sojalatte.


Denna veckan har varit mycket lik alla andra, tyvärr. Ingen praktikplats än, men därimot har jag anmält mig till vikariepoolen för vikariat för dagis, låg och mellanstadieklasser, så det kanske blir någon sådant när höstterminerna sätter igång. Verkar vara ett ganska intressant extrajobb (och jag kommer fortfarande kunna jobba som bartender på kvällarna). Jag har också påbörjat min ansökan till den italienska konstskolan, Florence Academy of Art, som ska bestå av 5 st verk. Tror faktist att det är mina finaste målningar hittills. Det är mycket smått ocg gott som planeras, så får jag väl se vilka av mina många planer som faktist inträffar :)
Jag kom på här om dagen att jag faktist inte äger några snygga, bekväma arbetarskor. Behöver ett par svarta sådana för när praktiken börjar. Så det behöver jag ju inskaffa... Har också anmält mig till en webbundersökning, som innebär att jag kommer få en gratis stegräknare, vilket kommer hjälpa mig komma i form för stockholmsflytten. Har varit lite upp och ner med träningen de senaste två veckorna, men nu känner jag att jag har hittat ett tempo jag orkar med och kan senare bygga på. Har vägrat vågen dock, så länge jag tränar dagligen, äter mest nyttigt och med måtta så fixar det nog sig. om inte annat får jag iaf mer muskler (=mindre ont i ryggen). Rara mamma har skaffat ett simkort för den här månaden så jag ska ta mig dit, så fort jag får tag på en baddräkt eller bikini som passa (har inte badat sen jag var 87 kilo, så att använda den bikinin skulle resultera i exposerade kvinnliga delar på åby simhall).
BTW, hur underbart är det inte att hösten närmar sig nu? Snart åker pälsarna ut ur garderoben!
Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar